lördag, juli 30, 2011

Tanten i mig


Just den här eftermiddagen ägnas åt aktiviteter som får tanten i mig att jubla. Jag pysslar nämligen om mina krukväxter. Och experimenterar lite. Mina orkidéer är sig inte lika sen de för ett och ett halvt år sedan fick åka kall flyttbil mellan Nypan och Sundsvall i tre dagar. Flera av dem har inte hämtat sig riktigt än. Och visst, jag har tålamod med mina växter, men till slut tröttnar även jag. Så nu fick några orkidéer som egentligen borde slängas pryda balkonglådan istället. Jag tror inte att dom kommer trivas speciellt bra där ute, men det känns som att det kvittar, eftersom alternativet var att kasta dem. Imorgon ska jag borra upp mina tjusiga amplar som jag köpt, är övertygad om att det kommer bli fint. Det är roligt att inreda med växter, det ger liksom liv i hemmet. Och ja, jag vet som sagt att det här får mig att låta som en tant. På bilden syns förresten också lite av mitt fina (och efterlängtade) balkonggolv som äntligen kommit på plats.

Inga kommentarer: