lördag, december 15, 2007

Nypan by night - the experience

HELG HELG HELG, ljuva helg. Så underbart fantastiskt skönt att det äntligen är helg. Imorse vaknade jag helt utvilad och blev så uppfylld av detta att jag innan frukost gick 2000 vändor till sophuset med kartongberget. Nu är det borta, sweet! Nu är frukosten intagen och snart ska jag hoppa in i duschen. Efter det ska det städas, handlas, hängas tavlor och sedan bara mysa!


Igår hade jag min första upplevelse av Nypan by night. Jag och några kollegor klämde en burgare och öl på ett av stans sunkhak innan vi begav oss till Rosvalla Ishall. Det var inte helt enkelt att hitta dit. Eller jo, egentligen var det inte så svårt, bara det att vi gick lite fel. Väl framme skulle vi avnjuta kvällen drabbning mellan Nyköping Hockey och Leksand. I första perioden såg det hyfsat jämt ut. 2-1 till Leksand. Den förutspådda förnedringen såg ut att utebli. Trodde vi... Två minuter in i andra perioden stog det helt plötsligt 5-1 till Leksand. Ingen förstod riktigt vad som hänt. När andra perioden var till ända var resultatet 7-1 till Leksand. Då gav vi upp. Till Nyköpings försvar kan sägas att matchen inte var så ojämn som resultatet gav sken av (slutresultatet blev 8-1 till Leksand).


Efter matchen blev det öl på tidigare besökta sunkhaket. Man kan väl konstatera att vi sänkte medelålder rätt rejält. Och det skumma var att typ 95 % av alla var män. Men vi hade trevligt i vårt lilla hörn där vi satt och drack öl. Ljudvolymen blev det lite påfrestande på grund av trubadurerna med synten. Men det var trevligt.


Nej... nu kanske man ska ta en dusch. Och by the way så börjar livet som glasögonorm kännas lite mer naturligt nu.

Inga kommentarer: