söndag, december 16, 2007

Vad ska man ha på sig?

Det slog mig just att julen med allt vad den innebär står för dörren. Och det var ju egentligen inget nytt, det har jag ju haft koll på länge. Men nu kom jag att tänka på det här med kläder. Vad ska man ha på sig? Eftersom jag mest jobbar och är pank den här veckan så måste inspirationen komma snart och ur den befintliga garderoben. Man vill ju vara fin på julafton. Och nyår vågar jag inte ens tänka på. Jag har en vision om den där perfekta svarta kjolen i mitt huvud. Men eftersom den kjolen inte hänger i min garderob och jag inte hittat den varken på stan eller på nätet måste jag komma på något annat. Och så måste jag komma ihåg att ta hem skorna från jobbet. För dom lär jag behöva under jul och nyår. Usch, helt plötsligt blev det en väldig massa att tänka på. Jag tror att det är dags för en av mina klassiska packningslistor. Detaljerade till tusen. Jag vet att det kan uppfattas som lite overkill, men den stora fördelen med såna listor är att man inte missar något när det är dags för panikpackningen på lördagsmorgonen.

Inga kommentarer: