söndag, april 13, 2008

Compact living alabama!

Vet inte vad jag ska säga. Mitt hem är i kaos. Och då menar jag verkligen kaos. Allt jag äger och har är koncentrerat till väldigt liten del av lägenheten. Det är galet faktiskt. Men temporärt. Förhoppningsvis mycket temporärt. Hoppas att snickarna kan ge mig ett besked imorron om hur länge jag ska behöva leva såhär. Men nu har jag valt tapeter i alla fall. Det fanns en del fint i tapetkatalogen. Skulle välja två tapeter. Den ena var inte några problem, den föll jag för direkt. Den andra fick jag fundera lite på, men nu är jag nöjd. Ska bli spännande att se hur det blir när det är klart och tapeterna faktiskt sitter på väggen.
Annars är allt bra. Helgen har varit galen, men mycket trevlig. Kryssning fredag till lördag. Det var trevligt. Mycket god mat. Sen umgicks jag med vänner jag inte träffat på länge på lördagskvällen. Också mycket trevligt. Sedan fick jag soooova. Det var välbehövligt. Mycket välbehövligt. En kort sväng på stan, men jag pallade inte så länge eftersom det regnade och jag ändå inte har några pengar. Sedan var det kalas för kusinen. Återigen god mat och trevligt sällskap. Sedan var det dags att återvända till hemmet. Tågresan var riktigt behaglig för en gångs skull. Och nu är det mycket skönt att vara hemma. Trots kaoset. Ikväll är det jag som somnar framför tv:n. Vare sig jag vill eller inte, eftersom allt inklusive sängen numera står i vardagsrummet.

Inga kommentarer: