måndag, april 07, 2008

Hur gick det här till?

När mina vänner meddelade att de inte skulle komma hit i helgen var min första tanke att det inte gjorde så mycket eftersom det skulle bli ganska skönt med en lugn helg. Men icke sa nicke, så blev det inte. Mycket som inte blir som planerat just nu. Det här med att inte äta godis på vardag fungerar sådär när man har en massa supergoda Fudgepinnar med sig hem från England. Men så får det vara. Kommer bli en massa sena kvällar på arbetet den här veckan. Det måste det bli om allt ska gå ihop. Men det gör inte så mycket eftersom det handlar om tre dagar. Tre dagar och lite disciplin.
På tal om disciplin så borde den här damen ta sig samman och städa lite här. När man kommer hem mitt i natten och vänder uppochner på resväskan blir det lätt lite stökigt. Och eftersom det kommer hantverkare hit senare i veckan kanske köket borde ordnas också. Men kanske inte just nu. Känner mig duktig som betalat räkningar och balanserat kassaboken. Kanske skulle ta och deklarera också så har man det gjort. Inte för att det finns någon risk för att jag skulle glömma det, jag är liksom inte sån. Men det är ändå skönt att ha saker gjorda tycker jag. Och om någon läst såhär långt är jag imponerad, för jag tycker själv att bara babblar just nu.

Inga kommentarer: