söndag, maj 04, 2008

Gnällbloggen...

Om man inte vill höra en massa gnäll så bör man sluta läsa nu...
Jag har haft en trevlig helg med min mamma som varit på besök. Prommenader i solen och annat schyst. Och idag har det varit kalas hos storebror i Sthlm. Trevligt det också. Men nu till gnällsektionen. Igår vaknade jag upp och kända att värsta förkylningen var på intågande. Till en början försökte jag skylla på pollen, men det går inte längre. Det här är en tvättäkta bautaförkylning. Och det är inte alls bra. Har inte tid att vara sjuk, ska iväg på kurs, åker på tisdag. Nu sitter jag insvept i en filt och dricker en massa vatten och tar såna där förkylningstabletter. I hopp om att det ska hjälpa/lindra. Näsan rinner och jag är hängig och har ont i lederna. Det är inte bra... Lite halsont hade jag kunnat ta, men det här med ont i kroppen är sällan ett bra tecken. Om någon har några tips på hur man snabbt kommer över såna här åkommor så får ni gärna berätta dem för mig. Sömn och förkylningstabletterna är mitt stora hopp just nu.

Inga kommentarer: