onsdag, september 10, 2008

Frustrerande missuppfattning

Hela dagen idag har jag gått runt och trott att det är torsdag. Vilket skulle ha inneburit att det vore fredag imorgon. Vilket hade varit mycket skönt. Men så var inte fallet. Har precis konstaterat att jag ska ägna min helg åt att organisera mitt hem. Nu ser det för täskigt ut och i veckorna orkar jag sällan ta tag i det. Men till helgen ska jag städa och laga matlådor. Frysen ska organiseras, rensas och fyllas upp med matlådor. Det är så skönt att slippa laga mat varje dag. Ska försöka få bort alla mina tomma skokartonger till soprummet också. Just nu står dom i en hög i vardagsrummet, tror att det är en sisådär 13 stycken. Det vore så skönt att få ordentlig ordning här hemma. Tillexempel gå igenom det där skåpet där man bara langade in alla grejer när man flyttade in, mest för att få bort dem liksom. Nu har de stått där i snart ett år... Som ni hör är det dags att styra upp det här nu.

Inga kommentarer: