onsdag, september 24, 2008

Shoppingförbud är åter på tapeten

Härom veckan fick jag skjuts till återvinningsstället för att min stora klädsäck skulle lämnas. Och det har fått mig att tänka lite. Hur kan det komma sig att jag utan problem kan rensa ut så mycket kläder? Det måste ju rimligen tyda på att jag köper förmycket kläder som jag egentligen inte behöver. Därför ska jag åter ge mig på en månad av yttersta återhållsamhet gällande shopping. Om man klarar sig en hel månad utan att behöva något nytt så har man ju så man klarar sig, eller hur?! Sen kan det ju finnas en poäng i att tvingas använda det man har i garderoben också. Kanske en sporre för kreativiteten? Att tvingas hitta nya kombinationer och så. Förhoppningsvis ska det gå. Som vanligt är min ekonomi något ansträngd. Det beror huvudsakligen på att jag prioriterar nöjen på annan ort. Tror att jag kan klara mig utan shopping. Har varit rätt omotiverad till det ändå på senaste tiden.

Inga kommentarer: