onsdag, augusti 05, 2009

Frisörbesök

Idag smet jag tidigt från jobbet och gick till dropinfrisören. Jag fick utstå en hel del mindre subtila pikar om skicket på mitt hår och en inte helt smidig kommentar om färgen. Om en kund inte ska färga håret och inte själv på något sätt kommenterat sin nuvarande hårfärg kanske man som frisör inte ska säga att färgen är dassig. Även om man naturligtvis får tycka det. Men jag tror inte att hon menade så illa. Blev bara lite stött. Jag tycker att färgen på mitt hår är helt okej just nu, inte exakt som jag vill ha det, men ändå helt okej. Men jag tror att hon försökte sig på en liten kampanj mot att färga håret hemma. Det ska man ABSOLUT inte göra. Nej, eller hur. Det kommer jag göra igen. Men i alla fall så var det skönt att få håret klippt, även om jag tycker att det blev för kort. Men det var ordentligt slitet, så hon fick ta en ordentlig bit. Smällar man får ta när man inte sköter sitt hår så väl som man borde kanske.

Efter frisörbesöket kikade jag lite på stan. Det är tydligen någon form av festival/stadsfest här i stan. Det var med andra ord rätt mycket folk ute. Och vädret är helt ljuvligt. Soligt och varmt. Efter en hel dag på kontoret var jag dock inte riktigt rätt klädd för sommarvärme, så jag hängde inte kvar alltför länge. På vägen hem svängde jag förbi gymmet och förnyade mitt träningskort. Nu finns det snart inga ursäkter längre för att inte gå och träna. Nästa vecka är förhoppningsvis förkylningen helt borta och då ska jag köra igång igen.

Inga kommentarer: