tisdag, november 02, 2010

En konspiration

Jag är ju som bekant sjuk. Men tvättid var ju inbokad, så jag släpade ner all min smutstvätt i tvättstugan. Men där möts jag av en trasig tvättmaskin. Det känns inte helt rättvist det här, jag behövde verkligen tvätta. Men det är ju inget att göra åt, jag är nämligen inte så bra på att laga tvättmaskiner. Så jag släpade upp all tvätt igen och sorterade om den i nya högar. En hög som inte är så akut och en hög som får följa med hem till mamma i helgen. Tur att man har sin mamma.

1 kommentar:

Madeleine sa...

Mammor är himla bra att ha!
I min tvättstuga funkar bara maskinen efter att man stoppad in en kniv eller skruvmejsel i en liten springa som är till för nödöppning av luckan. Oftast är det även enda sättet att få ut kläderna. Känns som att jag utmanar ödet varje gång jag använder den. Någon dag kommer mina kläder fastna där inne...