tisdag, november 16, 2010

Jag vet inte jag

Till att börja med tänkte jag gnälla lite. Igår gjorde jag misstaget att glatt tänka att jag sluppit undan från förkylning den här hösten. Inatt vaknade jag av att halsen värkte. Inte okej, inte något som det finns tid för nu. Så jag knaprar förkylningspiller för glatta livet och hoppas på att de ska hjälpa.

I övrigt känner jag mig mentalt handlingsförlamad. Alla saker som kräver tanke och någon form av plan är helt oöverkomliga just nu. Så fokus ligger på praktiska saker. Idag har jag lagat matlådor. Jag har diskat. Och jag tvättar. Vi har fått en ny tvättmaskin i vår lilla tvättstuga och den verkar sköta jobbet riktigt bra. Men den hade en väldans massa olika program att välja på. Så det kommer nog ta några vändor att hitta det bästa programmet. Mitt liv är inte mer glamoröst än så just nu. Jag tror att det kallas vardag.

Inga kommentarer: