onsdag, juni 08, 2011

Mot bättre vetande

Okej, nu är jag övertygad om att mitt mående är nedsatt pga. förkylning. Jag har nämligen feber. Inte alls bra, och verkligen inte läge. Men hur farligt är lite feber egentligen? Det står på alla vettiga sidor på nätet att man ska vara hemma och vila när man har feber men att man inte ska ligga i sängen, utan att man ska vara uppe. Och om vi nu ska vara helt realistiska, hur stor skillnad är det egentligen för kroppen att sitta hemma i soffan och att sitta på mitt kontor på jobbet. Sen har jag förvisso en hel del annat inplanerat imorgon och de närmaste åtta dagarna. Men om jag bara tar det lugnt, undviker fysisk ansträngning och vilar så gott det går så ska nog det vara lugnt. Eller hur? Och ja, jag lovar att vara hemma om feber skulle öka. Min förhoppning är dock att en natts sömn ska ta bort den. Varför ska kroppen vara så besvärlig för? Jag har INTE tid att bli sjuk just nu...

Inga kommentarer: