onsdag, augusti 03, 2011

Bad och vin

Efter en rätt motig dag på jobbet vankades bad i havet. För min del blev det årets första dopp. Riktigt skönt i vattnet faktiskt. Dock rätt blåsigt och mycket vågor som förde med sig väldigt mycket alger och grejer.

Efter badet blev det en spontan vinkväll med en kollega. Välbehövligt skitsnack är nu avklarat. Ibland behöver man bara ventilera allt som snurrar i skallen för att kunna släppa det. Och det är alltid skönt att få bekräftelse gällande sin uppfattning av saker. Skönt att veta att man inte är ensam om att notera vissa saker. Samspel mellan människor kan vara komplicerat. Och när man umgås med folk man jobbar med och inte känner några andra i staden man bor kan det hela bli väldigt intensivt. Men jag måste säga att jag haft tur genom åren, i olika sammanhang har man ju blivit uppförd med människor och på alla ställen har jag funnit några guldkorn som jag hoppas kommer finnas kvar i mitt liv länge.

Inga kommentarer: