måndag, augusti 01, 2011

One down

Första dagen efter semestern är nu avklarad. Det har flutit på rätt bra, även om hjärnan går lite i slow motion. Men man kommer väl igång igen så småningom. Som tur är så är det inte så mycket som är akut att göra just den här veckan. Peppar peppar!

Min nya skräck är förresten självantändande trasor. Jag håller nämligen på med inoljning av möbler och golv på balkongen. Och den trista grejen på sån där inoljning är att trasorna kan självantända när de torkar. Så just nu är det min stora skräck. Tilläggas bör att den hittills använda trasan ligger helt dränkt i vatten i en hink. Det borde ju förhindra eventuella planer på både torkning och självantändning. Mitt bord ser mycket finare ut än det gjorde innan oljningen. Imorgon ska jag ta mig ann golvet. Men det lär ta en stund. Den här typen av aktiviteter avskräcker ju från husdrömmar. Men det måste ju göras om man vill ha fina saker. Jaja, oavsett vilket så kommer jag nojja sönder mig nu över det här med självantändande trasor.

Inga kommentarer: