måndag, augusti 29, 2011

Hopp finns

En bekant till mig påpekade en gång att man inte bara ska hålla på och längta efter helgerna, utan ska leva i nuet eller nått sånt. Men den här veckan längtar jag verkligen efter allt roligt som väntar framåt helgen. Idag sköter jag det hushållsarbete som jag försummade genom att sova bort helgen. Varför ska man offra helgen på sånt man kan fixa efter jobbet en måndag? Och ärligt talat, vem drabbas av att det är lite damm i hörnen här hemma. Ingen! För själv lider jag inte av det. Jag har lagat mat (pastasallad med halloumi - supergott), diskat all disk, tvättar all min smutsiga tvätt as we speak. Ni hör ju, effektiviteten sprutar i Härnta.

Imorgon ska jag styra upp min packning inför helgen. På onsdag ska jag på vinprovning hos en kollega. Sen är det bara lite arbete på torsdagen som står mellan mig och helgen. För på fredag har jag semester! Så från torsdag kl 15 är jag fri och tillvaron full av roligheter.

Här kommer ett kort sammandrag av vad som sker efter klockan 15 på torsdag fram till söndagkväll: Buss till Sunkan - incheckning på flott hotell - uppiffning av mig själv - fest med kollegorna i Sunkis, avtackning av äldre kollega som går i pension - sömn på innan nämnt flott hotell - sovmorgon - hotellfrukost - strosande på stan - sushilunch med mammaledig kollega - buss till flygplatsen - flyg ner till västkusten - bilresa tillsammans med delar av bästa juristpluggkompisgänget upp till Strömstad där resterande del av gänget möts upp - tjejhelg i Strömstad - hemresa.

Ja, ni hör ju!

Inga kommentarer: