söndag, oktober 30, 2011

En inte helt lyckad helg

Inledningsvis måste jag bara säga att väskan som omnämns nedan skötte sig utmärkt i helgen. Tyvärr var det dock en hel del annat som fallerade. Planen för helgen var ju "tjejhelg" i huvudstaden med mamma, moster och mormor. Hotellvistelse och annat trevligt. På pappret lät det hela riktigt bra.

På tåget mot huvudstaden får jag ett sms från min moster. I sms står att moster ligger hemma i magsjuka/matförgiftning och därför inte kan komma ikväll. One man down med andra ord. Jag, mamma och mormor checkar i alla fall in på hotellet och letar upp en trevlig restaurang där en mycket god middag intas. Efter trevlig samvaro går vi sedan och lägger oss. Alldeles för tidigt morgonen därpå, dvs lördag morgon, väcks jag av min moder som meddelar att hon är magsjuk. Lagom kul när man delar hotellrum. Mamma mår rent ut sagt uselt och blir sängliggande hela lördagen. Jag och mormor, den lilla friska duon, försöker göra det bästa av situationen. Vi går på museum och njuter lite av det fina vädret. Nackdelen är ju bara den att min mormor inte orkar gå så mycket. Men vi gör vad vi kan för att få så trevligt som möjligt. Vi äter en god middag på hotellrestaurangen.

På söndagen orkar min moder i alla fall ta sig ner till frukosten, men inte mycket mer än så. Efter frukost är det dags att bege sig hemåt. Så all in all kan man säga att helgen inte alls blev så trevlig som man hade kunnat hoppas på. Och nu är jag ju sjukt nojjig, har jag blivit smittad eller inte. Inget att göra annat än att vänta och se. Inte alls speciellt roligt. Och man blir ju inbillningssjuk på kuppen. Minsta lilla ljud från magen så är man övertygad om att magsjukan slagit till... Håll tummarna för att jag slipper magsjuka. Enligt min beräkning så fortlöper risken fram till onsdag, har jag inte blivit sjuk då så bör jag vara safe!

Inga kommentarer: