tisdag, oktober 04, 2011

Vissa dagar alltså

Vissa dagar känns mycket motiga. Idag är en sådan dag. Jag försöker få saker gjorda här hemma, men det mesta faller bort pga. saker som är bortom min kontroll, strejkande hemsidor och annat. Jag känner själv hur jag är på väg in i en negativ spiral, stressar upp mig över saker jag inte alls kan styra över. Det är inte alls bra det här. Förra veckan fick jag migränanfallet från helvetet för att jag var stressad, till ingen nytta. Jag MÅSTE SLUTA! Stressa upp mig över saker alltså. Jag försöker resonera i termer av vad det värsta som kan hända är. Och det hjälper faktiskt. För ofta är det ju inte så enormt farliga saker som kan hända. Det mesta är ju hanterbart liksom. Allt sitter i skallen. Ibland vore det skönt att få ta semester från den där skallen alltså. Är det kanske det som alkohol är till för? *ler* Antar att det är så.

En bra sak med att mycket av den här stressen sitter i mitt huvud är att man kan jobba bort den med typ listor och struktur. I alla fall delvis. Så nu ska jag nog ägna tiden fram tills nästa vända till tvättstugan åt att skriva listor för att uppnå mindre stress. Wish me luck!

Inga kommentarer: