torsdag, oktober 27, 2011

Jungfruturen

På bilden ser ni en av mina senaste investeringar. En weekendväska av märket Longchamp. Jag trodde aldrig att jag skulle köpa en Longchampväska, har alltid tyckt att dom är rätt fula. Men när jag var i Jönköping för några veckor sedan och då skulle min kompis (och fellow-tant) köpa en sån här weekendväska. Vi gick och tittade på den tillsammans och hon pratade så lyriskt om alla fördelar med den här väskan. Hon köpte den sista som fanns i svart i butiken. Den kvällen funderade jag väldigt mycket. Eftersom jag reser mycket har jag under rätt lång tid varit på jakt efter en bra weekendväska. Och min vän sålde in den här så bra att dagen efter gick vi tillbaka till butiken och jag slog till på en likadan fast brun. Och nu när jag för första gången packar i den känner jag att det var ett helt rätt köp. Man får ner massor med saker i den och väskan i sig väger nästan inget alls. Dragkedjan som syns där på mitten av väskan är en superbra funktion som innebär att man kan göra väskan större vid behov. Väskan går också att vika ihop till en liten kub som man kan ha med sig om man ska iväg på en resa där man misstänker sig komma att ha ett större bagage på hemvägen. Ja, ni hör ju vilken bra väska jag köpt. Och jag an leva med att det är lite tantvarning på att köpa en Longchampväska.

Inga kommentarer: