onsdag, oktober 12, 2011

På kurs

På bilden ser ni utsikten från mitt hotellrum. Inte helt fel faktiskt. Vissa stör sig på att järnvägen går här utanför, men jag gillar ljudet från tågen. Det påminner om min tid i älskade Gbg när jag bodde precis vid centralen.

Dagens bra insikt: Ett tag var jag sjukt sugen på att köpa en padda (en iPad alltså). Men det blev inte av. Så nu när jag skulle iväg tog jag med mig min gamla minidator. Och den goda nyheten är att min gamla trotjänare sköter sig alldeles utmärkt. Bra bra, där sparade man in ca 5 000 spänn.

Dagens mindre bra(?): De där pengarna jag nyss nämnde att jag sparade in har under den senaste tiden bränts på shopping. Förvisso bara bra grejer, men ändå. Jag måste snart klippa korten och anmäla mig till Lyxfällan. Eller kanske inte. Men jag ska ta det lite lugnt med shoppingen framöver. Men det är okej, för nu har jag ju köpt allt det där jag behöver.

Inga kommentarer: