söndag, december 11, 2011

Bättre än väntat

Helgens sociala aktiviteter överträffade verkligen mina förväntningar. I går skulle äntligen den där vinkvällen, som jag och min vän planerat ett tag, bli av. Vi försökte dra ihop ett gäng, men många var uppbokade på annat håll. Men sen kom ovädret. Och flera människor i min västernorrländska bekantskapskrets blev kvar i Sundsvall. Så vinkvällen samlade ett gäng på sju glada själar. Vi åt pizza, drack vin, spelade spel, lyssnade på musik och skrattade. Mycket skrattade vi. Det blev en superlyckad kväll. Jag är mycket nöjd. Kan väl erkänna att det var lite tungt att ta sig hem i förmiddags dock. Men det var bra att det fanns sovplats att tillgå i Sundsvall, för att ta nattbussen hade nog förstört den trevliga kvällen lite.

Tredje advent närmar sig sitt slut. För min del innebär det att fem arbetsdagar står på tur. Sen väntar 11 lediga dagar. Sen tre arbetsdagar, en helg, sen 3,5 arbetsdag och sedan ledigt i 3,5 dag. Sen är det den 9 januari 2012.

Inga kommentarer: