söndag, december 04, 2011

Problemet med hyacinter

Mina hyacinter har växt supermycket den här veckan och slagit ut. Problemet är ju bara att dom inte riktigt orkar med sig själva när dom växer. Nu vilar dom på högtalarn. Och det är ju inte så fint. Men gott luktar de i alla fall.

Idag har jag varit hos vänner i Söööönsvall och druckit glögg, ätit julgodis, umgåtts och ätit thaimat. Det var ett mycket trevligt sätt att spendera en söndag på. Kan dock tycka att det är lite synd att man inte bor i samma stad som alla sina vänner. Det hade varit så himla mysigt att kunna umgås med alla dom man tycker om dagligen. Tyvärr är det väl en utopisk tanke, för jag kommer aldrig få alla mina vänner på samma ställe. Dom har nämligen egna åsikter om var man ska bo. Men förhoppningsvis får jag bo närmare några av dom framöver.

Inga kommentarer: