lördag, december 17, 2011

Plattfot

Jag har länge saknat skor som är vattentäta. Den här slaskiga säsongen blir behovet extra tydligt. Så idag tog jag tag i saken och traskade ner till sportaffären och frågade om de hade några vattentäta skor med rejäl sula till mig. Jo, det hade dom ju förstås. Massor av olika modeller. En modell som säljarmannen tyckte var riktig bra. Jag provade. Säljarmannen tittade på min fot och sa "ja, du är ju plattfot så du behöver en bra sko". Plattfot? Det hade jag ingen aning om. Här har jag gått runt i 29 år och trott att jag var vanlig. Och nu får jag veta att jag är plattfot. Skorna känns bra i alla fall. Dom väger typ inget alls. Men är riktigt stabila. Tror att dom blir bra.
Här är dom alltså, skorna som ska hjälpa plattfötterna i livet.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hei. Jeg har også plattfot. Bruker spesialsåler jeg. Gjør du? Anbefales.