tisdag, december 27, 2011

Hemma!

Jaha, så var julen över, bara sådär. Det har varit underbart skönt att vara ledig, men nu är det slut med det tyvärr. Är inte alls sugen på att jobba imorgon. Men det är väl bara att bita ihop och göra det.

Julen har varit bra i alla fall. Trevlig att träffa släkt och vänner. Massor med god mat. Ledighet. Mer sånt tack. Fina klappar också. Det finns ju klara fördelar med att faktiskt önska sig saker är ju att man får det man vill ha. På bilden nedan ser ni en av de fina klapparna som jag fick. Jag tycker att den är superfin.

För övrigt så känner jag ett visst behov av att gnälla såhär på kvällskvisten.. Och eftersom min läsarkrets är klart begränsad (läser någon överhuvudtaget?) känns det här som ett bra forum för gnäll. Det är som sagt enormt skönt att vara hemma, en vecka hos någon annan kan bli lite jobbigt, även om det handlar om ens egna föräldrar. Det infinner sig ett speciellt lugn när man kommer hem efter att ha varit borta ett tag. Jag älskar att direkt packa upp väskan och vara hemma på riktigt liksom. Även om jag ska åka bort igen dagen efter så ska väskan packas upp. Det har kanske något att göra med mitt kringflackande liv. När jag är hemma ska det inte kännas som att jag bor i en kappsäck liksom.
Jag trivs hemma som sagt. Min lägenhet är rätt fin, inte exakt så som jag skulle vilja ha den om jag fick välja helt själv, men den är ändå mysig liksom. Problemet är läget. Och då menar jag inte läget i stan där jag bor, för det är det alls inget fel på. Jag menar läget i en vidare mening. Tänk om min lägenhet, min borg, kunde ligga i en stad där mina närmsta vänner finns. Så man bara kunde hänga lite på söndagskvällen över en kopp te. Så man kunde träffas ofta och spontant. Ta en lunch då och då, en fika efter jobbet. Det saknar jag verkligen. Baksidan med att bo långt bort. Baksidan med att göra karriär? Jag vet inte. Kan vi inte bara flytta mitt hem och mitt jobb till en annan stad? Jag gillar verkligen mitt jobb och trivs bra med mina arbetskamrater, så därför vore det toppen om vi kunde flytta alltihop.

Inga kommentarer: