torsdag, juli 06, 2006

SJ borde avskaffas...

Idag när jag äntligen fick sluta lite tidigare och tänka komma hem lite tidigt så drabbas man av SJ:s brister. Till E-tuna var tåget 6 min försenat. Och självklart så kommer ett äckeltåg inrullandes på perrongen (ni vet dom där gamla svettiga äckliga sakerna). På tåget finns såklart inte den minsta antydan till ventilation. Och självklart ska vi dra ut på plåga en stund. 25 minuters försening... På en sträcka som ska ta 35 min. Det var outhärdligt. Och jag är helt övertygad om att vem som helst skulle kunna sköta den svenska tågtrafiken bättre än vad SJ gör.

Men imorron är det fredag. Det känns bra. Förutom att det är Power Meat då. Och staden är full av drägg. Jag som hade hoppats slippa ifrån eländet. Men nu ser det ut som att jag blir kvar i stan. Vilket innebär en helg fylld av raggare. Bläää... Hoppas att det blir regn.

Hungrig är jag också...

Inga kommentarer: