onsdag, juli 12, 2006

Snart halvtid...

Efter fredag så har jag klarat av hälften av mitt sommarjobb. Halvtid, fyra veckor avklarade - fyra veckor kvar. Tiden har gått fort. Och sen är det höst. Den tanken ger mig blandade känslor. Självklart ska det bli roligt att komma hem till Götet igen, och träffa alla mina underbara kompisar (som jag by the way saknar fruktansvärt mycket... Kram på er, ni vet vilka ni är!). Men samtidigt så finns det ju saker man definitivt inte saknar. Och personer... Saker som man blir irriterad av enbart genom att tänka på dem. Men det är skönt att ha en paus från alltihop. Och det finns ju ett ljus i tunnel även vad gäller min hektiska tillvaro i Göteborg. I januari börjar jag plugga igen. Det känns bra...

Skönt att mer än hälften av den här veckan är avklarad. Det har varit lite motigt idag. Men men, imorron är det en kortare dag. Och till helgen blir det ett besök i Örebro och firande av Annapanna. Det ska bli roligt. Känns konstigt att man inte pratar med folk så ofta som man brukar alltså. Kanske ska ringa lite ikväll... Länge sen man pratade med vissa.

Läste nått intressant i en bok idag. Minns inte exakt vad det var, men det fick mig att tänka på den så sanna frasen
"Gränsen mellan att vara bitter och att vara realistisk är hårfin"
Vissa i min umgängeskrets tycks inte ha förstått det där alltså. Där blir man ständigt sedd som en negativ bitter gnällkärring bara för att man har en mer realistisk syn på saken. Men inte vet jag, den här cyniska realismen kanske kommer med åldern för dem också :)

Inga kommentarer: