söndag, december 03, 2006

Första advent och storkok...

Jaha, idag fick man tända första ljuset i adventsstaken. Men eftersom jag vill vara lite rebellisk så tände jag både första och tredje. Eftersom jag inte kommer vara på plats när det tredje och fjärde ska tändas så tyckte jag att det var lika bra att köra dubbelt liksom. Så nu brinner två ljus så fint.
Har handlat massor med mat också. Ska vara flitig och laga storkok idag. Planen är att det ska bli åtta portioner. Det är bisart mycket mer än vad jag brukar laga, men egentligen så är det ju lika bra, för då slipper man laga mat varendaste dag. Det kommer bli kokt fisk (vit) med lins- och vitkålsröra. Helt improviserat, så vi får väl hoppas att det blir gott, för annars har jag åtta äckliga måltider framför mig. Men jag tror att det bara handlar om att krydda rätt. Surt att inte Netto hade någon purjolök bara, för det skulle jag nog behövt. Tyvärr kommer inte all man få plats på spisen samtidigt, så det får lagas i omgångar, steka vitkål, koka linser, koka fisk osv. Men det är bra, då har man något vettigt att pyssla med.
Funderar på att börja med rättsutredningen också... Men det känns ganska så knepigt faktiskt.

Inga kommentarer: