fredag, december 22, 2006

Grön jul trots allt...

När jag gick och la mig igår så var det snö ute. När jag vaknade imorse hade all snö smält. Det var inte bra, jag som hade hoppats på att vi skulle få behålla en liten gnutta snö till julafton i alla fall. Men så blev det inte.
Rätt skönt att vara hemma. Mycket pysslande... Mest tvätt och sånt som inte är så roligt. Men eftersom jag slipper laga mat så kan jag gå med på att hänga lite tvätt då och då =)
I övermorgon är det julafton. Det känns helt galet faktiskt. Helt plötsligt blir vi väldigt många på julafton, men det blir nog trevligt. Släkten samlas liksom. Jag är klar med alla förberedelser inför jul. Och jag har bestämt mig för att bojkotta juldagen. Jag orkar inte med en fest till, det har blivit rätt många på senaste tiden. Nej, det spar jag hellre mina få slantar till något annat, tex ett par nya skor =)
Styrka var det ja...

Inga kommentarer: