onsdag, januari 03, 2007

Solens fläckar

Sitter hemma i min egen lägenhet och myser. Det är faktiskt riktigt skönt att vara hemma. Har varit i Västerås i nästan tre veckor ju. Men det finns en sak som stör min hemkomst något enormt. Det är nämligen så att min brandvarnare i taket har slut på batteri, så den piper högt och otäckt lite då och då. Och i en vanlig lägenhet hade inte detta utgjort nått större problem, för då hade man ju bara bytt batteri. Men när det är 3,5 meter högt i tak så är det rätt omöjligt att nå upp till brandvarnaren. Så jag får helt enkelt leva med pipandet och hoppas på att batteriet snart tar slut. Imorron ska jag kontakta hyresvärden och se om de kan lösa mitt problem. Inser dock att det kommer uppstå vissa svårigheter med sömnen om det ska fortsätta pipa såhär.

Inga kommentarer: