lördag, januari 06, 2007

Tentapluggandet tar fart

Nu har jag läst om brotten i kap 3-8, 16-17 och 23-24 i Brottsbalken. Och så har jag läst om påfölder främst enligt 29-30 kap Brottsbalken. Helt plötsligt känns inte det där med billighetshänsyn och överskott på subjektivt uppsåt så komplicerat. Jag tror att jag fattar hur det hela hänger ihop. Så det känns bra. Skulle till och med kunna tänka mig en tentafråga på påföldsbestämmande.
Men det här med min examensuppsats stör mig alltså. Jag vill komma igång med den. Vill ha ett ämne och en handledare. Och det ska inte vara vilket ämne som helst, utan helst nått som faktiskt känns intressant och som man kan ägna 20 p åt utan att bryta ihop. Vill ha det där klart nu alltså.
Annars, så har jag mest städat faktiskt. Mitt hem börjar se beboeligt ut igen. Men det är uppenbart att jag har för mycket kläder för de garderobsutrymmen som finns i den här lägenheten.

Inga kommentarer: