tisdag, januari 09, 2007

Vill inte mer

Inatt kunde inte jag sova. Jag somnade kl 6 imorse. Det suger, har sovit 4,5 timmar och är helt seg. Utanför mitt fönster öser regnet ner. Pluggandet går inte alls bra och jag är pank. Japp, livet är inte så roligt just nu. Ge mig sol, en hel natts sömn och en avklarad tenta tack. Vill inte mer nu. Man blir verkligen helt deprimerad av det här vädret. Läste om några björnar i en djurpark som blev psykstörda av att det aldrig blev vinter så dom inte kunde gå i ide. Jag förstår dom där björnarna. Jag vill ha riktiga årstider. Det har regnat sen mitten på oktober känns det som. De räcker nu liksom.
Usch, jag är verkligen inte på topp idag. Men jag tror att jag förstår de olika uppsåtsformerna nu. Och jag tror mig ha koll på de osjälvständiga brottsformerna också. Och jag börjar förstå vad en heltäckande straffrättslig analys innebär. Så man skulle ju kunna säga att det går framåt. Vi ska plugga tillsammans på torsdag, det känns bra. Alltid skönt att stöta och blöta frågorna tillsammans, för man har ofta hängt upp sig på olika saker.
Bion igår var förresten riktigt bra. En riktig "må-bra-film", The Holiday. Kanske inte nått att se på första dejten dock, för det var en riktig "bli-ihop-film" och det kan ju ge lite press. Men perfekt att släpa med bästa kompisen på. Jag och Anna satt och moffade popcorn och mös. Det var behövligt.
Nej, lunch kanske?

Inga kommentarer: