onsdag, november 05, 2008

Vardagslyx

En sak som är bra att ta till när man är sjuklig och ynklig är vardagslyx i form av god mat. En klok kollega påpekade att det är extra viktigt att näringsrik mat om man vill bli frisk. På tal om att bli frisk så här jag blivit mer eller mindre friskförklarad av doktorn idag i alla fall. Eller, ja, frisk är jag ju inte. Men det var inget allvarligt fel på mig som behövde antibiotika för i alla fall. Hon gav mig lite hjälp mot hostan och sa åt mig att dricka mycket. Är ganska stolt över att jag utan problem fixade provtagningen, jag är ju inte så förtjust i nålar som ni kanske vet.
I övrigt har jag kört bil. Idag fick jag dessutom, som en liten överraskning i slutet av lektionen, köra på riktiga gator och inte bara i det lugna fina industriområdet som jag susat runt i fram tills nu. Jag fick köra tillbaka till körskolan. Det gick ganska bra det också, men avslappnad ska jag ju inte påstå att jag var. Tror bestämt att jag nästan körde i 50. Det är inte illa för att vara mig. Känns bra att det går framåt. Det är inte så svårt att köra bil som jag trodde innan. Känns mycket bra att jag tagit tag i det här nu, för nu känns körkortet inom räckhåll. Till sommaren i vart fall.

Inga kommentarer: