måndag, april 05, 2010

Från våren tillbaka till vintern

Jaha, då var man hemma igen då, efter en långhelg i det andra hemma. Nere i det andra hemma var det mycket mer vår än här. Kändes väl sådär att åka norrut och mötas av ett mycket grått Sundsvall med massa snö kvar och ytterligare en massa snö som föll från himlen. Inte speciellt motiverande, speciellt med tanke på att man måste jobba igen imorgon också. Det här med ledighet, sol och promenader med öppen jacka har passat mig mycket bra. Känns med andra ord inte alls speciellt skoj att gå till jobbet imorgon, baksidan med att vara vuxen.
Den här veckan ska de sista detaljerna i mitt hem fixas till. För på lördag blir det inflyttningsfest förhoppningsvis. Om inte alla är upptagna. Men det tror jag inte, någon rackare måste väl ha tid för lite alkohol?!
Jag har fått nya inneboende också, myror. Inte speciellt trevligt, men ska man tro det som står på internet är det nog ett övergående problem relaterat till vårsolen. Men vi får väl se om det är något jag måste åtgärda eller om dom flyttar ut av sig själva.

Inga kommentarer: