tisdag, april 20, 2010

Tänk så det kan gå

I natt drömde jag något som gjorde mig så upprörd så jag vaknade och var tvungen att gå upp ur sängen och gå ett varv runt lägenheten. Sen somnade jag om men den dåliga känslan fanns kvar när det var dags för morgon. Jag minns inte vad jag drömde, men nått ordentligt skit måste det ju ha varit eftersom jag varit på dåligt humör hela dagen. Irriterad och lättretlig hela tiden. Det slutade med att jag köpte lösgodis till mig själv och snabbt satte i mig hela skålen. Jag vet att det är att tröstäta och att det rimmar illa med att försöka skaffa sunda vanor. Men vissa dagar måste man bara göra sånt. Man bara måste. Så det så. Och ja, lite gladare blev jag faktiskt av min godisskål. Men mest ser jag faktiskt fram emot sömn.

Om ca 30 min är mitt tvättberg rent. Och då ska det bara hängas och vikas lite. Jag gillar känslan av att alla mina kläder är rena. Men vägen dit är sjukt tråkig. Jag ser fram emot dagen när jag får en egen tvättmaskin och kan tvätta när jag vill och hur mycket jag vill åt gången. Men tyvärr är vi inte där än. Men mitt fina tvättställ har ju gjort det hela lite lättare för då kan tvätten hänga tills den är helt torr.

Inser själv att det här blev ett sjukt trist inlägg, men så blir det ibland. Imorgon är en ny dag.

Inga kommentarer: