onsdag, september 29, 2010

En tanke, eller ja, snarare två

Jag sitter och tittar på Efterlyst på tv. Till att börja med kan man ju undra varför jag tittar på det programmet eftersom jag mest blir rädd för mänskligheten när jag ser allt elände som händer. Men ändå tittar jag. Mest för att det är dåligt med andra program just då.
Min andra tanke med anledning av det programmet är vilken nytta vi har av all den nya tekniken. Övervakningskameror till exempel, på spårvagnar och i tunnelbanan och liknande. När dom visare såna filmer på Efterlyst tycks ju brotten lösa sig hux flux. Och så mobiltelefoner. I flera av fallen dom tagit upp ikväll har dom fått massa spår genom att folks mobiltelefoner berättar var dom befunnit sig. Mycket bra användning av den nya tekniken kan jag tycka.
Bara lite tankar såhär på kvällskvisten.

Inga kommentarer: