söndag, september 12, 2010

Klart!

Efter fyra timmars slit nu på eftermiddagen så är mitt kort-i-album-projekt klart. Jag fick frågan förut om jag gjorde fina album eller mer collageliknande. Och efter att ha gjort klart det här albumet kan jag säga att det blev en orgie i collage. Massor med gamla härliga festbilder som klippts och klistrats in. Jag insåg när jag började att dom här korten inte lämpade sig för ett "fint" album. Men nu sitter alla bilderna i albumet, hösten 2002 och fram till dess att digitalkameran helt tog över. Man märker att det blir mindre och mindre bilder för varje år som går.
Med utgångspunkt i de där korten kan man verkligen undra hur jag lyckades få en juristexamen under de där åren i Göteborg. Men precis som var studievägledare (eller vad hon nu har för titel) kommenterade så är ju inte bilder på när man pluggar sådär överdrivet roliga. Men man kan ju i alla fall konstatera att det varit en väldig massa fester. Och en väldig massa skoj.

Men nu är helgen tydligen slut. Sitter och tittar på "Mamma Mia" för att muntra upp söndagsbluesen. För söndagskvällar är alltid lite deppiga.

Inga kommentarer: