söndag, oktober 03, 2010

Helgen

Superhjältefesten var superskoj. Verkligen en lyckad fest. Jag och två kollegor var PowerPuffPinglor. Mycket bra val av superhjälte, förutom den detaljen att stretch inte direkt är förlåtande i klädväg, varenda liten valk syntes. Men såna nojjor får man ju bota med vin. Och det gjorde vi med besked. Vilket resulterade i att gårdagen inte blev en speciellt aktiv dag. Jag låg framför tv:n precis hela dagen. Väldigt behövligt. Idag står städning på schemat, men den punkten kan mer eller mindre bockas av nu. Nästan hela hemmet är rent. Ska jobba lite om en stund. Och sen ska jag försöka förvandla de ynka resterna som finns i min kyl till en matlåda. Vill verkligen inte gå och handla. Tror att jag kan få ihop en spenatsås med pasta på det som finns faktiskt.
Annars kan man väl kalla det stiltje här hemma.

Inga kommentarer: