tisdag, oktober 26, 2010

Ibland så...

I morse upptäckte jag att något jobbigt hänt. Det hade gått hål i grenen på mina favoritjeans. Det är ett fenomen som händer alla mina jeans förr eller senare. Min kloka vän sa idag att det är något man antingen får leva med eller så får man bli anorektisk eller börja gå väldigt bredbent. Och jag föredrar nog att leva med det i så fall.
Eftersom jag känner mig själv så väl att jag vet att jag inte kommer laga jeansen inom den närmsta veckan så bestämde jag mig för att investera i nya. Jag använder ju jeans i stort sett varje dag, så då är det ju bra att ha några att alternera mellan. Och gissa om jag hade tur, för H&M hade kvar samma modell som dom som pajjade i morse. Och turen slutar inte där, jeansen kostade dessutom 100 spänn mindre än vad dom gjorde förra gången jag köpte dem. Så jag slog till på två par, lika bra när de ändå fanns liksom. Så nu behöver jag inte gå byxlös.

Sen investerade jag i en vetekudde också. Och efter en testkörning kan jag konstatera att det var en bra investering. Så sammantaget kan jag väl säga att jag är nöjd med min sväng på stan. Glömde dock kolla på de där ljusstakarna som jag tänkt köpa. Men det är ju en dag imorgon också...

Inga kommentarer: