onsdag, oktober 06, 2010

Mind over body

Efter några dagar med magproblem känner jag ändå att jag börja komma tillbaka. Magkatarr är ett jävla skit rent ut sagt. Undrar om det säger mycket om min bekantskapskrets att typ alla haft magkatarr nån gång förresten. I alla fall så har magen protesterat ordentligt de senaste dagarna och jag har fått tänka om lite. Men nu tycks konceptet "vara snäll mot magen"-projektet (även känt som youghurtdieten) börja betala sig. Magen har strulat lite mindre idag och det gör mig glad. Googlade hej vilt igår för att ge mig ursäkter för att inte träna, men nästan alla magåkommor som kunde komma ifråga skulle bara gynnas av motion, så det fanns inget att hämta där. Så trots enorm ovilja stämde jag träff med min träningskompis och körde ett IndoorWalking-pass. Jag höll på att ramla ihop av utmattning mot slutet, men jag gjorde det ändå och det är jag mycket stolt över. Mind over body funkar ibland.

Inga kommentarer: