torsdag, oktober 21, 2010

Irritationsmoment i vardagen

Dagens irritationsmoment är att tvätten inte hann bli torr i torktumlarn under min tvättid. Så nu hänger det lakan och handdukar lite varstans här hemma. Sånt kan man irritera sig på.

Idag var det nästan -8 grader när jag skulle gå till jobbet. Det innebär att det var dags att leta fram en tjockare jacka. Den jag tog dög dock inte och jag frös hela vägen till jobbet. Så jag tog beslutet att det var dags att investera i en ny vinterjacka. Hittade en på stan som jag gillade (även om det var ordentligt urplockat redan). Men den är lite tajt alltså. Jag funderar på om den ska behållas eller inte. Grejen är ju att magen ju ska bort... nån gång i alla fall. Det skulle ju bli höstens projekt, men det har inte hunnits med. Men va fan, nya tag.

Inga kommentarer: