tisdag, september 27, 2011

Crappy start hyfsat slut

I natt hade jag inte så kul. Kände mig ordentligt hängig igår och jag gick till sängs redan kl. 21 för att få sova ordentligt. Somnade runt 22 kanske, so far so good. Vaknade 00.30 med huvudvärken från helvetet. Det dunkade i hela huvudet och det var rent fruktansvärt. Jag stapplade upp i mörkret och letade fram piller. Sen låg jag i min säng i en timme och väntade på att pillrena skulle utföra sin magi. Till slut somnade jag. Inte en speciellt bra natt med andra ord.

Trodde inte att jag skulle fixa den här dagen alltså, runt lunch kände jag mig ordentligt hängig. Men det blev lite bättre framåt eftermiddagen. Jag hakade på kollegorna som skulle jobba över och blev kvar till kl 20. Tolv timmars arbetsdagar är inte det optimala, men man får bort väldigt mycket från bordet under såna dagar. Men det här håller inte i längden alltså, jag måste få balans i mitt liv.

Inga kommentarer: