torsdag, september 22, 2011

Vuxenpoäng?

I helgen klickade jag hem en ordentligt dyr höstjacka på nätet. Idag kom den. Den är väldigt fin, men passade inte min lekamen helt hundra. What to do? Jag är ju lite kär i den fina jackan. Min mindre ansvarstagande sida hävdade bestämt att jackan skulle få stanna, den är ju så fin att man blir glad av att titta på den. Min mer ansvarstagande sida pekade om och om igen på prislappen och förmanade att man INTE får behålla kläder i den prisklassen bara för att titta på. Kommer den inte användas ska den skickas tillbaka. Och för en gångs skull vann den där vuxna ansvarstagande sidan. Så nu ligger jackan nerpackad i kartongen igen och ska skickas tillbaka till butiken. Jag känner mig väldigt vuxen. Och samtidigt smider jag planer för vad de här pengarna kan användas till istället... För på sparkontot lär de ju inte hamna, det kan vi alla vara överens om!

Inga kommentarer: