onsdag, juli 01, 2009

Choklad hjälper mot allt

När man har en crapy day är det tryggt att veta att Marabou finns där som en ständig räddare i nöden. Lite besviken blev jag dock när jag insåg att ICA inte hade min absoluta favorit just nu, Marabou Summer Edition, mjölkchoklad med jordgubbar. Men Marabou med NonStop funkar ju det också. Sen jag kom hem från jobbet har jag gråtit ca tre gånger. Kombinationen av svallande hormoner (vilket jag har en vecka i månaden), brist på sömn, besvikelser på jobbet och allmänt dåligt humör resulterar ofta i tårar. Men det är sådant man får leva med ibland tydligen. Och då kan man som sagt tröstäta. Shopping brukar också hjälpa. Men jag har shoppat alldeles för mycket den senaste tiden, så det får vara slut på det nu. Men jag hittade finaste sandalerna igår i alla fall. Och då måste man ju köpa dem. Så är det bara.

Två dagar kvar till semestern. Det är jag uppenbarligen i stort behov av. Och nu börjar jag må lite illa av chokladen också. Det är hårt att ligga på topp.

Uppdatering 21:40: Vänner hjälper också mot crapy days! Så det så. Vad vore livet utan vänner och choklad?

Inga kommentarer: