onsdag, juli 08, 2009

Mygghelvetet på jorden

Idag har jag varit tillsammans med min mormor och röjt lite i hennes sommarstuga. Den ligger tyvärr i Sveriges värsta mygghål, när man öppnar bildörren slår ett moln av myggor emot en. Och det är tyvärr ingen överdrift det där. Så man får har heltäckande kläder (lite synd en dag när solen faktiskt skiner) och dränka sig i myggmedel. Men inte hjälper det inte. Så jag har mer än ett myggbett kan jag meddela. Sen så fick jag ju köra bil också, dit och hem. Fast mormor och jag turades om lite att köra, men jag har väl i vart fall kört ca 10 mil idag. Det gick bra, mest landsvägskörning vilket ju inte är så svårt. Men nu har jag lämnat tillbaka bilen till mormor, eftersom jag inte har någon användning för den framöver. Och med tanke på allt gott som jag unnat mig de senaste dagarna så är det kanske nyttigt att ta sig fram till fots eller på cykel istället för att puttra runt i bil. Men det känns i alla fall skönt att ha kört lite nu, ca 20-25 mil har det nog blivit de senaste dagarna. Bra övning.
Men nu är det nog middagsdags. Är fortfarande mätt efter kebabtallriken som avnjöts på pizzerian i Österfärnebo (där det faktiskt var myggfritt), men något bör man ändå äta.

Inga kommentarer: