måndag, juli 27, 2009

Gnällbloggen!

Första arbetsdagen efter semestern. Släpar mig upp ur sängen, trött och gring. Har inte sovit tillräckligt och för att skoja till det lite extra så har jag blivit förkyld också. Mycket förkyld. Det känns inte alls roligt. Kommer till jobbet och inser att jag totalt glömt bort lösenordet till datorn. Efter ca 45 min är det löst och då kommer nästa överraskning, en ca tre decimeter hög bunt med förtursmål landar på mitt bord. Dom ska helst vara uppsatta och inlämnade igår. Så det är bara att hugga i och köra. Vid lunchtid är jag halvvägs genom högen. Efter lite funderande kommer jag och Madde fram till att vi nog måste ha cola, trots allt. Efter det kändes det hela lite lättare. Målsättningen för dagen var att få bort den stora höga med förtursmål innan jag gick hem. Och det lyckades jag med som tur var. Skönt att inte mötas av den imorgon också. Kanske kan få undan lite av den vanliga vardagssörjan då. Är helt slut nu dock. Det tar verkligen på krafterna att vara förkyld, speciellt när det är varmt och kvavt ute. Nu är jag hemma dock, parkerad på min älskade soffa. Ska dock få ihop lite mat innan jag får kollapsa helt...

Inga kommentarer: