torsdag, juli 16, 2009

Hemmafruns fortsatta kamp...

Idag står tvätt på schemat. Och dessutom har jag inlett dagen med att diska och städa badrummet. Känner mig rätt så huslig faktiskt. Men tyvärr är det ju så när man bor själv, att ingen annan gör det om inte jag gör det. Så det är bara att bita ihop och köra på, hur tråkigt det här med städning än är. Utanför fönstret tonar oroväckande moln upp sig. Ser ut som att det kan tänkas komma en skur eller tre. Lika bra att det kommer nu när jag ändå är inne och tvättar om det nu ska komma liksom.


Uppdatering 13:15: Det är verkligen tråkigt att tvätta. Och idag pysslar jag med saker som att tvätta kuddar och täcket, kavajen jag brukar ha på jobbet, och annat sånt där finlir som gör att man måste springa till tvättstugan extra många gånger. Det är mycket segt kan jag meddela. Hoppas nu bara att mina kuddar blir torra, för annars blir det mindre trevligt att sova ikväll.

Uppdatering 16:36: Och när man väl tvättat och burit upp all tvätt igen, då kommer det värsta. Då ska allt in i garderoberna också. Det är såååå tråkigt. Jag orkar inte. Men kuddarna och täcket blev torra och fina i alla fall. Alltid något.

Inga kommentarer: