måndag, augusti 02, 2010

Regn, som vanligt?

Regnet fortsätter att göra mig sällskap på min semester. Dock lite fint väder i helgen, tack och lov. Men nu öser det ner igen. Och eftersom vädret inte valt att följa min packning så krävdes en konsumerande insats. Jag har letat igenom stadens alla affärer efter en jacka som står emot regn. Min krav var låga, den skulle funka mot regn och inte se alltför täskig ut. Men någon sådan jacka fanns inte att finna. Eller jo, det fanns en mycket tjusig tingest från Fjällräven, men det känns inte helt värt att lägga 2 000 kr på en jacka som man ska använda över semestern typ. Det får bli en senare investering i så fall. Som sista anhalt på min jakt fanns Myrorna. Där hittade jag en helt okej jacka för 105 kr. Det fick bli dagens kap. Den var förvisso lite trång, men på sommarna har man ju inte så mycket kläder på sig. Så den får duga helt enkelt. Just nu snurrar den runt runt runt i tvättmaskinen. Om det faktum att jag nu har en jacka som står emot regn kommer innebära att det inte kommer regna mer så blir jag enbart glad. Men jag tror tyvärr inte att det kommer bli så.

Inga kommentarer: