torsdag, augusti 05, 2010

Utomhusblogg

Idag skiner solen. Det var igår eftermiddag det hände. Regnet som hade öst ner i typ ett dygn försvann helt plötsligt och himlen blev helt blå. Jag, mamma och mormor skojade till gårdagen lite med att gå ut och äta middag. Restaurangmiddag är alltid trevligt, speciellt när någon annan betalar. Valet föll på "Limone", ett hett tips om man är hungrig i Västerås. God mat, trevlig personal, bra service och hyfsade priser. Jag åt grillad lammfilé med parmesanpotatisgratäng och till efterrätt blandade italienska ostar. Mums mums!

Idag skiner solen massor. Jag har promenerat ner till stan för att fixa lite ärenden. Sen har jag solat solat solat. Fast efter en timme fick det räcka, tragiskt nog var det ju första solningen den här säsongen, och man vill ju inte utmana ödet alltför mycket. Misstänker dock att det finns en viss risk för kräftbränna framåt kvällen. Men det hör ju sommaren till. Om solen skiner imorgon också ska ryggen solas, för att jämna ut det hela lite.

Nu sitter jag och min lilla laptop i skuggan på altan och njuter av livet. Om en stund bär det av till huvudstaden för middag med bästa Madde. Mycket nice!

Inga kommentarer: