söndag, augusti 12, 2007

Grey lazy sunday

Som vanligt på söndagar sov jag lite för länge. Men vad gör väl det egentligen? Det är ju inte direkt så att jag har några tider att passa. Det har jag inte haft sen innan midsommar. Som ni kanske förstår har min sommar varit lugn. Ytterst lugn. På gränsen till långtråkig. Så för mig kommer hösten nog bli lite som en chock. Hösten som inte alls ser ut som jag hade hoppats. Men men, man får inte alltid som man vill. Och förhoppningsvis löser det sig ju.
Idag har jag ägnat mig åt att skriva en att-göra-lista. Det var dags för det nu. Alla de där sakerna som skjutits upp med argumentet "jag har ju hela sommaren på mig" måste nu tas tag i. För min ledighet slutar på torsdag. Så nu är det bara tre sysslolösa dagar kvar. Och efter en liten kik på att-göra-listan så kommer väl inte dom att bli helt sysslolösa.
Det känns nästan läskigt, vart tog sommaren vägen? Fast samtidigt känns midsommar och början av sommaren enormt långt borta. Såhär lugnt som mitt liv varit de två senaste månaderna kommer det nog dröja tills typ pensionen innan det blir igen. Läskiga tanke. Jag har ångest inför att börja läsa igen. Jag vill inte, det skulle ju vara över i och med examen liksom. Men å andra sidan vill jag inte vara arbetslös heller. Så det är bara att gilla läget.
Snart dags för lunch...

Inga kommentarer: