måndag, augusti 06, 2007

I'm back!

Den senaste tidens bloggtystnad har berott på ett hål i väggen hemma hos mamma och pappa. Precis brevid datorn. Så den har varit minst sagt svårttillgänglig. Därför har jag varit datorfri i två dagar, vilket är länge för att vara mig. Men nu är jag i alla fall hemma igen.
Helgen spenderades som följer:
Lördag: Sushilunch och en sväng på stan med Helena som var på kortbesök i Västerås. Mycket trevligt. På kvällen var det fest, roligt att träffa alla, vi träffas ju inte så ofta numera.
Söndag: Seg morgon som tillbringades i en bil på väg till ett slott, närmare bestämt Steninge Slott. Jag, mamma och mormor var där och kollade på glas. Och lite på slottet. God lunch var det också, och fint väder. Sen (när man mådde lite bättre) gick färden vidare mot Sollentuna där det var tårtkalas för kusinen som fyllde 17. Trevligt.
Nu är det alltså måndag. Hittills idag har jag mest åkt tåg. Åkte hemifrån Västerås kl 8 imorse, så nu har jag hunnit vara här en stund. Nästa punkt på dagordningen är en välförtjänt dusch, det var minst sagt varmt på tåget. Sen lutar det åt picknick till kvällen. We like!

Inga kommentarer: