söndag, augusti 26, 2007

Höstvindar?

Det blåser något oförskämt ute. Man skulle nästan kunna säga höstvindar om man vill vara pessimist. Har faktiskt varit ute en sväng idag, var nere på affären och köpte frukost. Det behövdes.

Om jag ska summera veckan som gått då...
I måndags tog jag mitt pick och pack och satte mig på ett tåg som transporterade mig till den kungliga huvudstaden. Väl där åkte jag ut till min bror där jag sedan sov. Tisdagen inleddes tidigt, eftersom det var samling kl 9 på Cityterminalen. Där klev 36 förväntansfulla juriststudenter från hela landet på en buss som tog oss till Lidingö och en anläggning vid namn Lovik. Målet för denna resa var ett Fri- och Rättighetsinternat som anordnades av Centrum För Rättvisa.
Det blev 3,5 dag fyllda av diskussioner och seminarier på ämnet fri- och rättigheter, med utgångspunkt i Europakonventionen för mänskliga rättigheter. Bra diskussioner, intressanta föreläsare (Göran Lambertz och Anne Ramberg för att nämna några). Enormt intressant och givande. Fullspäckat schema vilket gjorde att man var bra slut om kvällarna när man kröp ner i sängen i sitt lilla rum. Vet inte ens om jag ska nämna maten, för jag kan inte riktigt tänka på den utan att det vattnas rejält i munnen. Underbar mat i mängder, frukostbuffé och fikabuffé i världsklass.
Men även allt roligt har ju ett slut. Efter lunch på fredagen var det dags för hemfärd. Blandade känslor. Samtidigt som man var rätt slut i huvudet efter veckans intensiva schema så var det lite tråkigt att säga hejdå till alla. Men runt klockan 15 var vi tillbaka i Stockholm i alla fall.
Min fredagseftermiddag fortskred i fikats tecken. Först lite fika med de andra göteborgarna på centralstationen i väntan på deras tåg. Sen ytterligare fika med de vänner som befann sig i Sthlm för tillfället. Efter allt fika begav jag mig hem till min bror igen där kvällen blev minst sagt lugn.
Lördagen innebar hemfärd för min del. Lång sovmorgon, sen tågresa som gick smärtfritt. Efter att ha lämnat väskorna hemma begav jag mig hem till Anna för mat och prat. Mycket trevligt. Sen blev det sängen...
Och här är vi nu typ.

Inga kommentarer: